top of page

כל בית צריך קומפוסטר

מ ה ז ה ב כ ל ל ק ו מ פ ו ס ט ?

בעברית צחה = רקבובית. הקומפוסט - מש

פר קרקע אורגני המיוצר משיירי צמחים וחומרים אורגנים, שבדרך כלל מוצאים את דרכם אל פח האשפה כפסולת. חומרים אלה עוברים תהליך פירוק ביולוגי. בסוף התהליך מתקבל חומר דשן המכיל תרכובות אורגניות בשלבי פירוק שונים, מינרלים וכמות גדולה של מיקרואורגניזמים מועילים. לאחר תקופה של 3 חודשים אנו מניחים לערימה להתפרק למשך 3 חודשים ובנתיים מתחילים ערימה חדשה למשך עוד 3 חודשים. כך למעשה אנו זוכים כל כמה חודשים לחומר אורגני מפורק מוכן לפיזור בגינה, סביב עצי הפרי או הגדר החיה .

ל מ ה ל ה פ ר י ד פ ס ו ל ת א ו ר ג נ י ת ?

כדי לייצר שפע בסביבה הבייתית:

+ הקומפוסט משפר את אוורור הקרקע, מגדיל את אחיזת הקרקע במים, ומספק חומרי מזון לצמח ולעוד אלפי יצורים מיקרוסקופיים וחד תאיים החיים בו.

+ הקומפוסט מזין את גינת המאכל בשפע של מינרלים ללא עלות.

כדי להפחית את הפגיעה בסביבה ולהטיב עימה:

+ קומפוסט הוא הצעד הפשוט הראשון שכל אחד מאיתנו יכול להתחיל לעשות למען הסביבה, והוא מאוד משמעותי.

+ קומפוסט מקטין בצורה ניכרת את כמות הפסולת במטמנות אליהן מגיעה הפסולת הביתית שלנו. יותר מ- 1/2 מכמות הפסולת הביתי, שמושלכת לפחי הצפרדע הירוקים, הינם שיירים אורגניים ! השימוש בקומפוסטר עשוי לחסוך כ-טון פסולת למשפחה לשנה.

+ הפסולת הביתית מוסעת על ידי משאיות המזהמות את האויר שלנו פעמיים ! (לחיריה ומשם שוב למטמנה הרחוקה) אמצעי השינוע האלו עולים לכולנו בדלק יקר וזיהום בלתי פוסק של האויר ושל השטחים הפתוחים.

+ כאשר פסולת אורגנית ופסולת שאינה אורגנית (פלסטיק, מתכות וכד') מגיעות יחד ונדחסות במטמנה ללא נוכחות חמצן נוצרים באדמה גזי חממה רעילים כמו מתאן, שנפלטים לאטמוספירה שלנו וגורמים להתחממות גלובלית. חלק מהחומרים מחלחלים ומזהמים גם את מי התהום שאנו שותים.

א י ך מ ש ת מ ש י ם ?

על כל כמות של פסולת אורגנית רטובה (שאריות פירות וירקות, שאריות אוכל וכו') כדאי לשים כמות זהה של חומר יבש (עלים, נסורת, גזם). אחרי 3 חודשים מומלץ להפסיק לזרוק פסולת אורגנית לערימה, לכסות אותה בבד ולתת ליצורים החיים בה לפרק את החומרים. בזמן הזה ניתן להתחיל ערימה חדשה. אחרי שלושה חודשים הערימה תהפוך לאדמה כהה. אדמה זו עשירה ביסודות המזינים את האדמה והצמחים. פזרו את האדמה בגינת הירק, סביב עצים ובעציצים ותהנו, אתם והצמחים מהשפע החדש.


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page