top of page

גידול במרפסות וגגות

מתאים למרפסת עירונית או משטחים מרוצפים ​

?למה ערוגת פתיל

יתרון חשוב בערוגת פתיל, להבדיל מגידול בעציצים, הוא ביכולת שלה לבנות ולתחזק מערכת אקולוגית שלמה. ערוגת פתיל מהווה יותר משטח לגידול. יש בה מרקם אקולוגי שלם המורכב מרסק עץ, קומפוסט ומערכת צינורות המחדירה את המים לתחתית הערוגה וחוסכת במים. שכבת רסק העץ מסייעת למים לעלות מתחתית הערוגה ישירות לשורשי הצמחים ושומרת על הלחות לאורך זמן, במקביל היא מתפרקת ומזינה את הערוגה בחומר אורגני. כך מתקיימת בערוגה מערכת אקולוגית שלמה אחת המורכבת מחומרים אורגנים.

החקלאות האורגנית נסמכת על התפיסה שתפקיד החקלאי "לגדל" את האדמה. היא כבר תדאג לצמחים. בערוגה גדולה קל יותר לעבוד על פי עקרון זה. אז הערוגה עצמה מהווה משכן לפטריות, לחיידקים ולחרקים שיכולים לעבור ולפעול בה. כך נוצרת מערכת בעלת נישות מרובות ואזורים מגוונים המאפשרים למגוון גדול יותר של יצורים להתבסס בה. בהתאם היא תהיה יותר חסינה לפגיעות (כן! יש דבר כזה שיתוף פעולה תת-קרקעי בין יצורים שונים).

טיפול בערוגה כמערכת יוצר הזדמנות להתנסות במערכות חיות. הוא מספק לנו הזדמנות לראות שאנחנו לא יכולים לשלוט במערכות החיות, אלא רק להיות שותפים בתוכן ומקסימום לדאוג ולטפח אותן (הו, כמה זוועות היו נחסכות אילו אנשים היו זוכרים את זה). חשיבה מערכתית שכזו עובדת בטווחי זמן ארוכים, יש לה מחזוריות, היא מבוססת על שיתופי פעולה, התבוננות ותשומת לב. מי שמגנן את ערוגתו בגישה מערכתית מבין שגבולות המערכת לא נגמרים בגבולות הערוגה אלא ממשיכים גם הרבה מחוץ לה .


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page